Volvo XC Travels

Mer information

Med denna webbplats ville Volvo väcka besökarnas äventyrliga sida.

Webbplatsen fungerar som en guide till 50 utvalda och spektakulära äventyr i och kring den skandinaviska halvön. Med natursköna bilder och lockande texter är du inbjuden till en upplevelse utöver det vanliga. När vår partner Forsman & Bodenfors skickade över projektet till oss, svalde vi betet direkt.

Det fanns redan en befintlig vinterversion av denna kampanjsida som tagits fram av en annan webbyrå. Denna version byggdes som en Flash / HTML combo och när Volvo nu ville uppdatera kampanjsajten med 25 nya sommaräventyr etc., anlitades vi att både genomföra de avsedda uppdateringarna men också bygga om hela webbplatsen till en ren HTML-version med samma "lyxiga känsla" som den tidigare Flash-versionen hade.

Detta visade sig vara en ganska omfattande procedur som vi efter många långa dagar och veckor till slut kunde leverera till en väldigt nöjd kund. För denna produktion, använde vi HTML5s Historiy API, Key-navigation, CSS3 (transitions/Hardware Acceleration), HTML5 Video, parallax effekter + en massa andra saker.

  • Klient

    Volvo

  • Huvudbyrå

    Forsman & Bodenfors

  • Design

    Forsman & Bodenfors, North Kingdom

  • Produktion

    Björnmamman

  • Awards

    • Epica - Bronze
    • One Show - Bronze
  • Taggar

    • f&b
    • volvo
    • kampanj
    • north kingdom

Screenshots