Barn ser ofta världen på ett unikt sätt. De är kreativa små problemlösare som ifrågasätter allt. Nu jobbar det förvisso inga barn på Björnmamman (av både praktiska, moraliska och lagliga skäl) men vi försöker ha ett liknande tankesätt när det kommer till design. Vi ser oss nyfiket omkring och besvarar problem på ett unikt sätt. Därför lägger vi ofta märke till detaljerna som andra missar.
Som företag är det viktigt med en grafisk identitet. En sammanhängande profil som ger starkare igenkänning och ser till att man sticker ut från mängden. En intressant logotyp, snyggt färgtema, lättläst typsnitt och ett tilltalande bildspråk är alla ingredienser i ett modernt företag. Tillsammans med våra kunder skapar vi en unik grafisk profil som är användbar både för webben och i tryck.
En bild är värd tusen ord, men en bra interface är värd tusen bilder. Att designa digitalt handlar om mer än det visuella. Det handlar om struktur, funktion och känsla. Med den design-principen bygger vi lösningar som är användarvänliga oavsett plattform. Vår flexibla design gör både kund och användare nöjda.
UX-design är en blandning av konst och vetenskap - ibland också konstig vetenskap. Vi människor skapar rutiner och mönster i vår vardag för att livet ska flyta på så enkelt som möjligt. Samma mönster finns också i vårt digitala liv. Därför är det viktigt för oss att guida folk rätt - allt ska flyta på, helt enkelt. Vi bygger användarflöden som är tydliga, som enkelt leder till rätt innehåll och skapar förtroende hos användaren.
Vi jobbar både stort och litet. Genom åren har vi tagit oss an allt från hemsidor och appar till visitkort och broschyrer. Att skapa kreativa lösningar är något vi verkligen brinner för. Därför kontaktar våra kunder oss om både himmel och jord - något vi är stolta över.