Att annonsera idag är lättare än aldrig förr. Digital marknadsföring har tagit mer och mer fokus från traditionell media och det med all rätt. GoogleAds möjliggör det för annonsörer att skräddarsy sin publik. Vem, var, när, och hur - allt finns tillgängligt att redigera.

Men med stor makt kommer ett stort ansvar. Det gäller att ha tungan rätt i mun då man ställer in parametrarna för att få det bästa resultatet. Det är där vi kommer in.

Hur vi jobbar med Google Ads (Adwords)

Våra Google Ads-certifierade konsulter hjälper er att sätta upp, strukturera och optimera ert Google Ads-konto. Ni äger kontot, har full insyn i arbetet och endast 1 månads uppsägningstid. Vi ger er löpande rapportering för en fast månadskostnad - allt för att ni ska vara trygga i ert val av webbyrå. 

Sökord

Efter en grundlig sökordsanalys tar vi fram sökord som får er att synas i de mest relevanta sökresultaten. Vi lägger även till negativa sökord, alltså sökord som ni INTE vill dyka upp på. Det kan kännas konstigt vid första anblick men låt oss ge ett exempel. Säg att ni är en webbshop som säljer hantverk. Då vill ni bli hittade på sökordet “hantverk” men inte “hantverkare”. Därför lägger vi till det som ett negativt sökord för att synas på rätt ställe. Läs mer om SEO här.

Kampanjer och annonser

Tillsammans med er sätter vi upp och lanserar era GoogleAds-kampanjer och annonser. Med ett löpande optimeringsarbete ser vi till att de håller sig relevanta och når ut till rätt publik. Det är också bra om annonserna länkar till en anpassad landningssida. Google har nämligen ett system som kallas Quality Score (QS). Den bedömer kvaliteten i sökord och sidan som annonsen länkar till och bestämmer priset efter den poängen. En väl optimerad annonskampanj får alltså mer trafik och en lägre kostnad per klick.